duminică, 28 februarie 2010

Calu' Mort

Intru eu pe messenger si la scurt timp intra si un amic pe mine. Nu imi zisese nimic doar imi daduse un link ce facea trimitere catre un articol de pe EVZ.ro despre un bar din Rosiorii de Vede, si dupa parerea mea cam cel mai tare bar din Russenart (unul dintre vechile nume ale orasului Rosiorii de Vede). Articolul se numeste "<Calu' Mort> dă semne de viaţa" si zice cam asa:

INSPIRAŢIE. Pentru că oamenii „trag” mai cu spor la crâşme inedite, patronii inventează nume care mai de care mai „îndrăzneţe”. Strategia pare să dea roade, iar cu această ocazie publicul este fidelizat.

Singurele mici afaceri din domeniul alimentar care dau semne de viaţă în această perioadă sunt cele care atrag publicul consumator prin mijloace inedite. Unul dintre acestea este „marketingul denumirilor ciudate”.

Încă din cele mai vechi timpuri, hanurile şi crâşmele aveau nume neaoşe, inspirate din întâmplări sau locuri reale. Un exemplu în acest sens este barul „Dead Horse” din Roşiorii de Vede, cunoscut mai degrabă drept „Calu’ Mort”. De-a lungul timpului a avut mai mulţi proprietari. Pe vremea când era o cârciumă de căruţaşi era un adevărat loc de întâlnire, fiind cunoscută atât în Roşiori, cât şi în satele din jur.

Din 2008, cârciuma a fost redeschisă de un alt patron, devenind bar modern cu internet wireless şi muzică rock, iar numele „Calu’ Mort” s-a transformat în „Dead Horse”. Clienţii, din căruţasi, au devenit rockeri, skateri. Cu toate acestea, dacă întrebi în Roşiori de barul „Dead Horse”, e posibil să nu se ştie despre ce vorbeşti. Dacă întrebi de „Calu’ Mort”, orice taximetrist te duce acolo cu ochii închişi.

Fidelizare la botu’ calului

„Legenda acestui loc se întinde în urmă cu mai mulţi ani. Un ţăran a venit cu calul la târg. Cum a ajuns foarte devreme, iar cârciuma era deschisă, a intrat să bea ceva, ca să se încălzească. În cârciumă erau lăutari, petrecere, muzică bună, astfel că ţăranul a plecat câteva ore mai târziu pe trei cărări, uitând de calul care rămăsese legat. Când şi-a amintit el, după câteva zile, era prea târziu: calul murise de foame şi de sete, legat la cârciumă. Patronii barului «au exploatat» acest nume, beneficiind de avantajele legendei”, povesteşte Gelu Jilavu, actualul patron al locului.

Deşi crâşma nu se diferenţiază de una banală, de cartier, făcută din tablă, Jilavu declară că numele inedit al locului a atras mereu clienţi, iar mulţi dintre aceştia i-au rămas fideli. Sursa: Evz.ro

Am incheiat citatul. Avand in vedere ca barul a prins chiar bine la public (rockeri, skateri, betivi notorii sau oameni normali?? ) , barul are si blog si grup pe Yahoo asta in cazul in care intereseaza pe cineva. Pentru mai multe detalii daca ajungeti in Rosiorii de Vede duceti-va la Calu Mort sa beti o bere si sa ascultati o muzica buna.

Cu stima si respect a voastra caricatura umana!

10 comentarii:

cm.c.n.d.r spunea...

aide capu' meu... in EvZ???????????????

Anonim spunea...

tare..as bea o bere acolo :)

Aliceea spunea...

daca voi ajunge vreodata pe acolo ar fi interesant sa ma opresc un pic pentru o cafea:P

Malpraxis spunea...

@habarnist destul de tare da dar crede-ma ca nu ai bea o bere ai bea mai multe :))

@aliceea Rosioriul nu e cine stie ce dar are oameni primitori (inafara de tigani). sper sa ajungi vara :)

ps:ma bucur ca inca imi citesti blogul :P

Alexandra spunea...

E bine sa stii unde poti merge cand vizitezi un oras strain. Am vazut mai toata tara de-a lungul timpului, si daca voi ajunge si in Rosiori o sa imi prinda bine informatia :P

Aliceea spunea...

@ Malpraxis, iti citesc in continuare blogul numai ca pana acum am fost in pana de idei si d-aia nu am mai comentat:P. L-am citit in liniste:).

Malpraxis spunea...

@alexandra da, e bine sa stii unde te poti duce intr-un oras, mai ales daca e un oras ca Rosiori.

@aliceea ma bucur sa aud asta. stai fara grija si eu am fost in pana de idei dar mi-am revenit. o sa urmeze niste posturi interesante...zic eu :)

Aliceea spunea...

@ Malpraxis abia astept!

Aliceea spunea...

@ Malpraxis abia astept!

Dead Horse spunea...

Multumesc frumos pentru articol, eu inca nu l-am pus pe blog, insa ma bucur ca s-a aflat de el inca de saptamana trecuta.

Te asteptam sa te inscrii si in grupul de discutii.

Trimiteți un comentariu